UYGULAMAYI AÇ
İLETİŞİM
ARAMA
ENGLISH  
KURUMSAL
ENERJİ ÇÖZÜMLERİ
YATIRIMCI İLİŞKİLERİ
ÜRETİM
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
ONLINE SATIŞ
İLETİŞİM
EN YAKIN
OTOGAZ İSTASYONLARI
KAMPANYALAR
GÜNCEL KAMPANYALAR
GEÇMİŞ KAMPANYALAR
ÜCRETSİZ BAKIM GÜNLERİ
FİYATLAR
AYGAZ
KART
AYGAZ KART NEDİR?
NASIL FAYDALANIRIM?
NASIL KAYIT OLURUM?
NASIL PUAN KAZANIR HARCARIM?
NE KADAR PUANIM VAR?
LPG
DÖNÜŞÜMÜ
NEDEN
OTOGAZ?
NEDEN OTOGAZ?
YAYGIN
PERFORMANSLI
EKONOMİK
GÜVENLİ
ÇEVRECİ
AYGAZ
OTOGAZ'IN FARKI
AYGAZ OTOGAZ
ÜRÜN KALİTESİ
YAYGIN DAĞITIM AĞI
HİZMET
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
YÜKSEK OKTANLI YAKIT
LPG
Yüksek Oktanlı Yakıt LPG
Oktan Sayısı Nedir?
Oktan Sayısının Etkileri Nedir?
Oktan Sayısı İfade Edilirken MON ve RON’dan Hangisi Kullanılır?
Oktan Sayısı Nasıl Belirlenir?
LPG’nin Oktan Sayısı Var Mıdır?
LPG’nin Oktan Sayısı ile İlgili Yapılan Araştırma ve Ölçümler Nelerdir?
LPG’nin Oktan Sayısı ile İlgili Türkiye’de Yapılan Araştırma ve Ölçümler Nelerdir?
LPG’nin Oktan Sayısı Kaçtır?
LPG’nin Oktan Sayısının Motor Üzerinde Etkileri Nelerdir?
Kaynakça
Yüksek Oktanlı Yakıt LPG
LPG’nin Yüksek Oktan Sayısının Motor Üzerindeki Etkileri Nelerdir?
Vuruntu yakıtın oktan sayısı, motorun tasarımı, ateşleme avansı krankı gibi birçok faktörle ilişkili olup esasen motorun tam açık boğaz (wide-open-throttle) çalışma koşullarında gerçekleşmektedir (Heywood, 1988). Yüksek sıcaklık, yüksek basınç ve yanma süresinin uzatılmasına sebep olan parametrelerden dolayı motorun vuruntu rejimine girmesinin olasılığı artabilmektedir. Yüksek oktanlı yakıtın avantajları vuruntuya karşı olan direncinden dolayı daha yüksek sıkıştırma oranlarına çıkabilmesi ile kısıtlanmayıp, kullanılacağı motorun performansını, fren termal verimini, özgül yakıt tüketimini, torkunu ve emisyon değerlerini olumlu yönde etkilemektedir (Heywood, 1988; Brown vd. 1999).
LPG gibi yüksek oktan sayılı yakıt kullanımıyla motorun daha geniş ve zorlu kullanım koşullarında kullanılması mümkün kılınmaktadır. Ateşleme avansı genel olarak yüksek devirlerde artmakta olduğundan, daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanıldığında, avans derecesi vuruntu olmadan artırılabilmektedir, bu da yüksek devir gerektiren kullanım şartlarında (örneğin yokuş kalkışlarında vs.) performans kaybı olmamasını ve motorun tork ve çekiş gücünde artış sağlamaktadır. Yapılan çalışmalarda oktan sayısı arttıkça benzinli motorun performansının orantılı bir şekilde arttığı gözlemlenmiştir.
Yeni tasarlanacak ve sadece LPG kullanılacak motorlarda yüksek sıkıştırma oranları kullanılarak veriminin artırılması, emisyon değerlerinin düşürülmesi büyük avantaj sağlayacaktır. Ayrıca, benzin ve LPG ile çalışan dönüşüm gerçekleştirilmiş çift yakıtlı motorlarda ise LPG yakıtının kullanılması motorda önemli avantaj sağlayacaktır. Yüksek yüklerde ya da motor soğutma suyunun sıcaklığı arttığında LPG kullanımı yüksek oktan sayısı nedeniyle motorun vuruntu rejimine girmesini önleyecektir.